Pilot Phéron Memory Box

21 januari 2016

De eerste Phéron Memory Boxen staan klaar! Mede door jullie giften in 2015 kunnen wij een goede start maken.

image

De Phéron Memory Boxen kunnen meegegeven worden door zorg(hulp)verleners zodra de ouders het ziekenhuis verlaten na het verschrikkelijke nieuws of als hun geliefde baby plots overlijdt. De box is een (gratis) liefdevolle geste en bevat herinneringsitems en een quick reference card met hierop tips waar ze aan kunnen denken tijdens de afscheidsweek.

Om te bepalen of dit de juiste werkwijze is, de box de juiste items bevat en of ouders dit prettig vinden is Stichting Phéron op zoek naar ziekenhuizen die met ons de eerste pilot willen draaien. De pilot start vanaf 1 april t/m 1 oktober 2016.
De pilot omvat een X aantal boxen (afhankelijk van omvang ziekenhuis) en een contactpersoon/aanspreekpunt voor Stichting Phéron in het betreffende ziekenhuis die de ervaringen bij zal houden.

Ben jij werkzaam op een afdeling in het ziekenhuis die te maken heeft met dit onderwerp? Of ken jij zorg(hulp)verleners die dit initiatief kenbaar kunnen maken binnen hun ziekenhuisorganisatie? Of zouden jullie met de pilot willen starten? Mail dan voor 1 maart 2016 naar info@stichtingpheron.nl o.v.v. Phéron Memory Box.