Dit jaar streden maar liefst 104 goede doelen om de hoofdprijs van 10.000 euro en werd een recordaantal van totaal 33.967 stemmen uitgebracht. Peter Kuipers, directievoorzitter KRO-NCRV, NPO Radio 2-dj Emmely de Wilt en presentator Daan Nieber vormden de driekoppige jury die uit de vijf finalisten de winnaar kozen. Na de online presentaties door de finalisten vanmiddag kozen zij Stichting Phéron als hoofdwinnaar van de Actie Warm Hart van KRO-NCRV.

Peter Kuipers: “De stilte die een ouder ervaart in zo’n situatie is om kippenvel van te krijgen. Fantastisch hoe Sharon, initiatiefnemer van deze stichting, vanuit haar eigen ervaring andere ouders en naasten wil helpen. Met de Phéron Memory Box kunnen ouders de korte tijd met hun kindje zo waardevol mogelijk maken en een blijvende herinnering creëren voor later”.