Over ons

Phéron helpt ouders en naasten te steunen en in beweging te brengen rond het verlies én afscheid van hun baby.

Voor Paul en Sharon werd deze nachtmerrie werkelijkheid toen hun lieve Phéron* op 5 november 2013, na een voorspoedige, voldragen zwangerschap, stil werd geboren. Zij ervoeren dat in een periode van afscheid zoveel zaken geregeld moeten worden en dat er zoveel onduidelijkheden zijn, dat er onbewust niet genoeg tijd is om de geboorte en herinneringen vast te leggen, terwijl dit juist zó belangrijk is voor het dragen van zo’n groot verlies in een later stadium.

Door het verlies van hun zoon Phéron Mahendra Ramesh Struik zijn zij geinspireerd geraakt om ouders te helpen na babyverlies. Een jaar later, op 5 november 2014 werd Stichting Phéron “geboren”.

Jaarlijks overlijden er voor, tijdens of na de bevalling, gemiddeld 5 baby’s per dag in Nederland. Phéron helpt ouders en naasten te steunen en in beweging te brengen bij het verlies én afscheid van hun baby.

Phéron biedt hulp, troost en steun door:

♥  Het aanbieden van hulp en informatie voor lotgenoten en zorgprofessionals.
♥ Het aanreiken van handvatten en het bieden van (hulp)middelen die ondersteuning geven na het verlies van een baby
♥ De Phéron Memory Box die ouders onder begeleiding van zorgprofessionals in ziekenhuizen ontvangen. De box helpt ouders en naasten bij het maken en creëren van tastbare herinneringen met hun baby.
♥ Informatiebijeenkomsten voor lotgenoten, zorgprofessionals en andere geïnteresseerden.
♥ Inspirerende middagen voor lotgenoten waar gedachten en gevoelens gedeeld kunnen worden

Om haar doelen te verwezenlijken is Phéron afhankelijk van vrijwilligers, giften, donaties en sponsoren.

Helpt u ons mee?