Nuttige hulporganisaties

Hier kun je tips vinden naar andere (hulp)organisaties

Stichting Still Fotografie

Still Fotografie legt de herinnering vast, als je leven even stil staat…

Still Fotografie biedt kosteloos een fotoreportage aan aan familie van een ernstig ziek kind of ouder. Daarnaast verzorgt ze de fotografie van zieke, stervende of overleden baby’s vanaf het 2e trimester van de zwangerschap (vanaf 14 weken). De fotografie vindt plaats in de ziekenhuizen en op andere locaties, zoals in de thuisomgeving en in sommige gevallen in de studio in Hardenberg. Voor ouders wordt de fotografie ALTIJD kosteloos uitgevoerd.

Still fotografie is (momenteel) werkzaam in de regio Noord-, Oost- en Midden-Nederland (uitzonderingen daargelaten) beschikt over een studioruimte in Hardenberg.

Voor dringende aanvragen kunt u 24/7 bellen naar: 06 833 415 71

Bron: www.stichtingstill.nl

logo_stichting-make-a-memoryStichting Make a Memory

Laat een prachtige herinnering vastleggen van jullie en je baby.

Stichting Make a Memory fotografeert op verzoek van ouders en via bemiddeling van zorgprofessionals ernstig zieke, terminale en overleden kinderen in de leeftijd van 23 weken (zwangerschap) tot en met zeventien jaar.

Met een landelijk netwerk van ruim 140 professionele fotografen worden thuis of in het ziekenhuis foto’s gemaakt. De ouders ontvangen kort daarna een boekje met vijf afdrukken en een dvd met alle foto’s in hoge resolutie.
De foto’s bieden de ouders troost en een blijvende herinnering en kunnen wezenlijk helpen bij de verwerking van het verlies. De fotografen werken belangeloos en hun werk onderscheidt zich in positieve zin technisch en inhoudelijk van de foto’s die ziekenhuispersoneel en ouders zelf kunnen maken.

Voor de ouders zijn er geen kosten verbonden aan het ontvangen van foto’s van Make a Memory. Alle onkosten worden gedragen door sponsoren, donaties, schenkingen en andere wettige inkomsten.
Bij het contact met ouders en het toesturen van de foto’s wordt maximale privacy gewaarborgd.
Make a Memory is dag en nacht bereikbaar en streeft naar een dagelijkse 24-uurs inzetbaarheid van fotografen.

Voor het aanvragen van een fotograaf: 06 533 99 244 (24 u/dag)

Bron: http://www.makeamemory.nl

Stichting Félice

Een verdrietig afscheid een beetje mooier maken

Ouders die hun kindje net verloren hebben, worden ineens geconfronteerd met het organiseren van een afscheid. Iets waar je als ouder nooit over nagedacht zal hebben. De kosten die komen kijken bij een uitvaart zijn erg hoog. Vele jonge ouders hebben geen uitvaartverzekering of zijn niet bij machte een uitvaart te betalen. Stichting Félice wil hierbij helpen en het mogelijk maken de verdrietige dag een beetje mooier te maken. Je kunt een aanvraag doen bij Stichting Félice voor bijvoorbeeld ballonnen, bloemen, naamslinger… neem een kijkje op de website voor meer informatie.

Bron: www.stichtingfelice.nl

Stichting Stille Levens

Informatie en online steun bij het overlijden van een baby

Het overlijden van een baby heeft vaak een langdurige impact op het leven van ouders. Stille Levens ondersteunt ouders die nu of in het verleden te maken krijgen met het overlijden van hun baby. Voor veel situaties en problemen waar je als ouder tegenaan loopt, hebben zij brochures gemaakt. Ook bieden zij informatie over rouw en is er een muziekoverzicht via Spotify te beluisteren. Voor het maken van keuzes rondom afscheid, werk of het creëren van herinneren bieden zij een totaalbeeld aan handige websites.Vanaf najaar 2018 kun je bij Stille Levens terecht voor steun via e-mail.

Bron: www.stillelevens.nl

Stichting Lieve Engeltjes

Contactgroep voor mensen die te maken hebben met het verlies van een kind

Stichting Lieve Engeltjes is een Nederlandstalige (e-mail)contactgroep voor mensen die te maken hebben met het verlies van een kind. Dat zijn in de eerste plaats ouders, maar ook grootouders, broers en zusters en overige nauw betrokkenen. De Stichting biedt de mogelijkheid om, door middel van mailen, 24 uur per dag met lotgenoten in contact te komen.

Neem een kijkje op www.lieve-engeltjes.nl

Stichting Achter de Regenboog

Voor kinderen en jongeren bij verliesverwerking

Stichting Achter de Regenboog ondersteunt sinds 1993 kinderen en jongeren bij het verwerken van het overlijden van een dierbare, zodat deze ingrijpende gebeurtenis geen belemmering vormt om een gezond volwassen bestaan op te bouwen.

Neem een kijkje op www.achterderegenboog.nl

Tweeling Engeltjes

Contactgroep voor mensen die direct of indirect te maken hebben met het verlies van een tweeling. Eén of twee kindjes.

De besloten contactgroep TweelingEngeltjes is speciaal voor ouders van een overleden tweeling. Op de website TweelingEngeltjes kun je verhalen en blogs lezen van ouders van een overleden tweeling.

Neem een kijkje op www.tweelingengeltjes.nl