Hier kunt u ondersteunende en inspirerende online brochures vinden.

Phéron Brochure | Wettelijke bepalingen

In deze brochure kun je meer lezen over de wettelijke bepalingen rond baby verlies. Welke verplichting heb ik als ouder op het moment dat onze baby overlijdt? Welke mogelijkheden zijn er rond aangifte van akte? Welke formulieren heb ik nodig voor de aangifte? Heb ik toestemming nodig voor het begraven of cremeren van onze baby?

Lees of download hier de brochure: Wettelijke bepalingen

Phéron Brochure | Herinneringen maken

In deze brochure kun je inspiratie vinden om waardevolle en tastbare herinneringen te maken van en met je overleden baby. Herinneringen kunnen vooral in de periode na het definitieve afscheid steun en troost bieden.

Lees of download hier de brochure: herinneringen maken

Phéron Brochure | De geboorte

In deze brochure lees je meer over de geboorte van jullie overleden baby of in de wetenschap dat jullie baby komt te overlijden tijdens of na de geboorte. Hoe kan ik mij hierop voorbereiden? Welke emoties en gevoelens kunnen een rol spelen? Wat kan ik eventueel wel of niet verwachten?

Lees of download hier de brochure: de geboorte

Phéron Brochure | Teksten voor het afscheidskaartje

Een grote dank gaat uit naar de lotgenoten van Stichting Phéron die hun afscheidsteksten gedeeld hebben om zo samen met Stichting Phéron een verzamelbundel te creëren om ouders te ondersteunen bij het zoeken en vinden naar een tekst die bij hun past voor het afscheidskaartje. Wij hopen dat u in deze verschrikkelijke periode een ‘mooie’ tekst kunt vinden voor het afscheid. De verzamelbundel bevat momenteel 67 teksten (editie 1).

tekstenafscheidkaartje_voorkant

Lees of download hier de brochure:Teksten voor het afscheidskaartje