Officiële overhandiging eerste Phéron Memory Box aan ziekenhuis Nij Smellinghe Drachten!

30 april 2016

Obstetrieverpleegkundige Wietske Negenman en afdelingshoofd B3 Ciska Linders ontvingen donderdag 29 april de eerste Phéron Memory Box uit handen van Stichting Phéron. Hart van Nederland was hier bij aanwezig! Het item wordt zaterdag 30 april of zondag 1 mei uitgezonden.

Vanaf 1 mei start de pilot van Stichting Phéron waarbij zij samen gaat werken met twaalf ziekenhuizen verspreid over Nederland. De Phéron Memory Box dient als ondersteuning en verzachting voor ouders wiens baby voor, tijdens of na de bevalling overlijden. Stichting Phéron heeft zich onder andere ten doel gesteld om in de toekomst alle ziekenhuizen geheel kosteloos de Phéron Memory Box aan te kunnen bieden, zodat ouders van een overleden baby gesteund kunnen worden op een zeer verdrietig moment in hun leven.

Ga jij ook kijken?

1 Reactie