Stichting Phéron wint hoofdprijs in KRO-NCRV’s Actie Warm Hart 2020

14 december 2020

Stichting Phéron wint hoofdprijs in KRO-NCRV’s Actie Warm Hart 2020

De stichting Phéron ontvangt een donatie van 10.000 euro van omroepvereniging KRO-NCRV om haar prachtige werk voort te zetten, zo is vanmiddag bekendgemaakt tijdens de finale van de Actie Warm Hart. De stichting is een initiatief van Sharon Gajadin uit Sneek en steunt ouders en naasten en helpt hen in beweging te brengen rondom het verlies én afscheid van hun baby. Jaarlijks overlijden in ons land voor, tijdens of na de bevalling gemiddeld 4 baby’s per dag.

Dit jaar streden maar liefst 104 goede doelen om de hoofdprijs van 10.000 euro en werd een recordaantal van totaal 33.967 stemmen uitgebracht. Peter Kuipers, directievoorzitter KRO-NCRV, NPO Radio 2-dj Emmely de Wilt en presentator Daan Nieber vormden de driekoppige jury die uit de vijf finalisten de winnaar kozen. Na de online presentaties door de finalisten vanmiddag kozen zij Stichting Phéron als hoofdwinnaar van de Actie Warm Hart van KRO-NCRV. Peter Kuipers: “De stilte die een ouder ervaart in zo’n situatie is om kippenvel van te krijgen. Fantastisch hoe Sharon, initiatiefnemer van deze stichting, vanuit haar eigen ervaring andere ouders en naasten wil helpen. Met de Phéron Memory Box kunnen ouders de korte tijd met hun kindje zo waardevol mogelijk maken en een blijvende herinnering creëren voor later”.

De jury vond de keuze dit jaar dermate lastig door de overtuigende en persoonlijke presentaties van de finalisten dat de vier overige finalisten (Keep The Heartbeat Going, Stichting Tiga Batang Air, Stichting Mariette’s Child Care en Stichting Avavieren) allen een donatie van 5000 euro mochten ontvangen.