Collecte

Collecte Stichting Phéron

Afgelopen jaar overleden voor, tijdens of na de bevalling, gemiddeld 4 baby’s per dag in Nederland. Stichting Phéron wil deze ouders steun bieden onder andere doormiddel van lotgenoten bijeenkomsten en de Phéron Memory Box

De box bevat herinnerings en –troost items om ouders direct te kunnen steunen vlak na het overlijden. Hierbij kun je bijvoorbeeld  denken aan een kleiset voor handafdrukjes, een bewaardoosje en een knuffeltje. In een periode van (onverwachts) verlies en afscheid nemen zijn juist deze hulpmiddelen van belang in een later stadium. Momenteel worden de boxen via de ziekenhuizen uitgegeven.

WIj hebben jullie hulp heel hard nodig om zoveel mogelijk ouders te helpen middels onze activiteiten! Help jij ons helpen?
Jij kan meehelpen door te jaarlijks te collecteren in jouw buurt. Staat jouw gemeente er niet bij? Geef je dan alsnog op als vrijwilliger wij kijken dan graag of we in jouw regio ook kunnen starten.

Voorlopig collecte rooster 2019

9 t/m 15 juni | Gemeenten: Leeuwarden

1 juli t/m 6 juli | Gemeenten: Harlingen, Loppersum, Marum, Medemblik, SWF, Tubbergen, Tytsjerkerdiel, Velsen, Waadhoeke, Breda

7 juli t/m 13 juli | Gemeenten:  Groningen, Ferwerderadiel, Harderwijk, Vlaardingen, Hilversum, Zaanstad, Leiden, Veghel

Afbeelding: Phéron Memory Box

Ik wil me aanmelden als collectant, hoe kan ik dit regelen?

Super dat jij ons wil helpen. Jouw hulp zal direct bijdragen aan nazorg voor ouders en de Phéron Memory Box. Om je aan te melden als collectant kun je onderstaand formulier invullen. Let op dat je in het bericht vermeld in welke straten je zou willen collecteren. Collecte vrijwilligers melden zich aan om jaarlijks te helpen, mocht je een keer niet kunnen of wil je er mee stoppen kan je dit per mail doorgeven of aan je collecte coördinator.

Beantwoord, om veiligheidsredenen, de volgende rekensom:

Ik ben aangemeld, hoe verloopt het proces nu verder?

Je ontvangt een bevestiging per mail
Na jouw aanmelding ontvang je een bevestiging per mail

Collectematerialen

ruim een week voor de collecteweek worden de collectematerialen geleverd. De collecte gaat middels een collectebus.

Deze materialen ontvang je per post:
• een officieel formulier van Stichting Phéron
• een collectanten pas met daarop de collecteperiode en contactgegevens bij eventuele vragen tijdens de collecte
• een aantal flyers met informatie over Stichting Phéron en een collecte vrijwilligers informatieboekje

Collecteweek
Je bent vrij om zelf een geschikte dag (of dagen) en tijd te kiezen om te collecteren. De beste tijd om te collecteren is tussen 16:30 en 20:30 uur, dan zijn de meesten mensen thuis. Uiteraard kun je het op een ander tijdstip nogmaals proberen indien er niemand aanwezig is.

Inleveren collecte opbrengst en materialen
Na de collecteweek neemt iemand van Stichting Phéron contact met je op om de opbrengst en materialen op te halen.