Stichting Phéron start samen met twaalf ziekenhuizen de Phéron Memory Box pilot!

1 mei 2016

pheronmemoryboxinhoud pheronmemoryboxbuitenkant

SNEEK – Deze week werden er maar liefst honderd Phéron Memory Boxen klaargemaakt voor de pilot van Stichting Phéron. De Phéron Memory Box dient als ondersteuning en verzachting voor ouders wiens baby voor, tijdens of na de bevalling overlijden. Stichting Phéron heeft zich onder andere ten doel gesteld om in de toekomst alle ziekenhuizen geheel kosteloos de Phéron Memory Box aan te kunnen bieden, zodat ouders van een overleden baby gesteund kunnen worden op een zeer verdrietig moment in hun leven.

In mei start Stichting Phéron met een pilot, waarbij er getoetst gaat worden of de samenstelling van de Phéron Memory Box past  binnen het (huidige) protocol van het ziekenhuis. Er is veel interesse vanuit diverse afdelingen bij ziekenhuizen. Voor Stichting Phéron nogmaals de bevestiging dat er zeker behoefte is aan een dergelijke ondersteuning.

De oprichters Paul en Sharon uit Sneek, tevens trotse ouders van hun stil geboren zoon Phéron, zijn intens blij met deze mijlpaal. “In november 2014 was het ons streven om de Phéron Memory Box zo spoedig mogelijk te lanceren. Nu is het moment eindelijk daar en kunnen we in naam van Phéron ouders ondersteunen bij het vastleggen van de eerste herinneringen van hun geliefde baby met behulp van de items uit de Phéron Memory Box”.

De Phéron Memory Box wordt mede mogelijk gemaakt door donaties van personen en bedrijven. Helpt u mee? Voor interviews of meer informatie: Sharon Gajadin 0655163180.