Prachtige illustratie in de Phéron Memory Box gemaakt door Melanie mama van Evy*

30 april 2018

Wij stellen je graag voor aan Melanie van Star and RainboW. Dromer en maker van vele illustraties. Zij ontwierp een prachtige kaart naar wens van oprichter Sharon van Stichting Phéron voor in de Phéron Memory Box. Sinds april dit jaar heeft iedere box een mini illustratie als troost item.

“Vorig jaar kwam  ik in contact met Sharon van Stichting Phéron. Een stichting en een vrouw die ik enorm bewonder.  Wat had ik zelf graag na het verlies van Evy* een prachtige box willen ontvangen met vertederende herinneringen voor mijn kindje. Een initiatief ontstaan, net als mijn eigen initiatief, na verlies. Met de intentie om andere ouders te steunen in het grootste verdriet dat ze moeten doorstaan.

Een box, zo puur en liefdevol, elk met zoveel zorg samengesteld, ik heb daar enorme bewondering voor.

Graag wilde ik dan ook mijn steentje bijdragen, de stichting is geheel afhankelijk van donaties. Na een aantal hele fijne telefoongesprekken ben ik gestart aan een illustratie voor de Phéron Memory Box. Een illustratie die naadloos aan zou sluiten bij de uitstraling en gedachte van de box. Sereen, puur, oprecht en vooral liefdevol. Een sterke lieve beer, samen met schaapje (het knuffeltje van Phéron), omarmd, getroost, beschermd. Omringd door de maan, sterren. Het hartje voor de liefde die altijd zal blijven en de ster voor het zo gemiste kindje.

Mijn wens is dat de illustratie ouders wat warmte mag brengen in de kou van gemis, troost in hun verdriet en een liefdevol aandenken aan hun kindje*. Enorm trots ben ik de illustratie die ik met zoveel liefde maakte nu zoveel lieve ouders mag gaan steunen.

Graag stel ik mijzelf aan jullie voor. Mijn naam is Melanie, getrouwd met de allerliefste man. En mama van een ons prachtig meisje Evy*, stil geboren op 24 oktober 2013 en onze pracht knul Noah geboren op 22 april 2015. Ik ben een dromer, dol op diertjes, sprookjes en lieftallige dingetjes en uiteraard op illustreren.  Mijn motto’s: Geloof in wonderen, in dromen, in liefde en vind geluk in de kleinste dingen. Het motto van Star and Rainbow: “Troost is dat je verdriet mag bestaan”

Na het verlies van ons meisje wilde ik iets doen om ook anderen te steunen in hun verlies en verdriet. Ik bleef de drang voelen om voor haar te kunnen zorgen, ook na de geboorte (en wellicht zelfs daarna nog meer) van onze regenboog zoon Noah. Ik weet hoe moeilijk ik het vind om amper foto’s te hebben, nooit zullen er nieuwe foto’s komen, geen nieuwe herinneringen. Ik weet hoe belangrijk wij het vinden dat ze gezien wordt als deel van ons gezin, hoe fijn we vinden haar naam te horen en hoe fijn het voelt als mensen haar geboortedag herinneren. Vanuit die gedachte ben ik gestart met het maken van illustraties. Illustraties die heel persoonlijk zijn.
Een herinnering, een tastbaar stukje liefde van gemiste kindjes. Een fantasie tekening, in een wereld, mooier dan hier, omringd met liefde. Krachtig maar ook lieftallig en altijd gemaakt met alle liefde.
Het gevoel dat ik erin wil leggen is het gevoel dat ik zelf ook zo graag probeer vast te houden. Het gevoel dat we hadden op het moment van onze dochter haar geboorte. Een zo klein en kort moment waar de stilte, de pijn even op de achtergrond waren en liefde en trots overheersden.
Dat gevoel hield en houdt mij staande. Het inspireerde me, de trots voor ons eerste kindje, om illustraties te maken die dat gevoel bij ouders kan oproepen.
Warmte, geborgenheid, maar vooral trots en liefde.
De naam Star & Rainbow is dan ook opgedragen aan de twee meest dierbare kostbaarheden in mijn leven, en mijn inspiratie: mijn dochter Evy* (Star) en mijn zoon Noah (Rainbow). Mijn sterrretje en mijn regenboog!

Tijdens het illustreren zorg ik voor mijn dochter Evy* en zorg ik voor anderen.
Ik ben enorm dankbaar dat zij me dit heeft gebracht en dat ik uit het grootste verdriet iets moois mag creëren. Naast deze persoonlijke op maat gemaakte aquarel illustraties is zijn er nu ook wenskaarten, speciaal voor na overlijden en bij herinneringsdagen van overleden kindjes en liefdevolle herinneringen en troostgeschenken voor na verlies van een baby/kindje.

Voor meer informatie, illustraties of kaarten
www.starandrainbow.nl

Aanstaande woensdag komt er een weggeeft actie – ter gelegenheid van deze prachtige illustratie in de Phéron Memory Box –  op social media waarbij Stichting Phéron 5 x 2 kaarten mag weggeven van Star & RainboW. Stay tuned!

1 Reactie

1. Jeanny

Daar mag je met recht trots op zijn, zo fijn dat je deze ouders nog kunt troosten met deze blijvende herinnering.

Antwoord