Ongekend | Meer dan 200 haakliefhebbers zetten zich vrijwillig in voor overleden baby’s!

27 april 2017

Ongekend, de oproep naar haakliefhebbers voor Phéron ging als een lopend vuurtje…

Herinneringsknuffeltjes in de Phéron Memory Box
Deze lieve zachte mini knuffeltjes zullen vanaf mei 2017 ouders steunen na het verlies van hun baby. Een knuffeltje voor de baby en één voor de ouders/broers/zussen ter nagedachtenis. Het patroon is speciaal voor Phéron gemaakt. Voor dit jaar verwachten minimaal 1000 knuffeltjes / 500 duo’s nodig te hebben.

Knuffeldoekjes voor de verkoop
Naast de identieke duo’s zullen er grotere knuffeltjes gehaakt worden om de Phéron Memory Box te steunen. Deze knuffeltjes kun je kopen tijdens events of voorlichtingen.

200+
Inmiddels hebben meer dan 200 haakliefhebbers zich sinds maart aangemeld. Zijn gaan hun talenten belangeloos inzetten voor dit waardevolle doel. Haaksters kunnen thuis, in een georganiseerde club of tijdens de haakmiddagen haken voor Phéron. In de Facebookgroep “Haken voor Stichting Phéron” worden de eerste resultaten al gedeeld. Ieder knuffeltje wordt met liefde gehaakt, een bijzonder gebaar voor ouders en hun geliefde baby. Phéron is ontzettend dankbaar voor deze hulp.

Ontwerp speciaal voor Phéron
Tijdens de oproep werd er ook gevraagd naar haakliefhebbers die belangeloos over een ontwerp wilden nadenken speciaal voor Stichting Phéron. Onder de aanmeldingen werden twee prachtige ontwerpen gekozen, voor de herinneringsknuffel heeft Janna van JT designs een mooi ontwerp gemaakt en voor de knuffeldoekjes heeft Yvonne van Haken van Yanna een prachtig ontwerp gecreëerd.

Wil jij ook meehelpen?
Neem dan gauw hier een kijkje in de haakgroep voor meer informatie en de haakpatronen.

Eerst volgende haakavond:
Locatie Sneek
Adres: Alexanderstraat 2
Datum: Vrijdag 19 mei
Tijd: 19:00 – 22:00 uur
Zelf meenemen: haaktoebehoren, eventueel katoengaren

Phéron helpt om ouders en naasten te steunen en in beweging te brengen bij het verlies én afscheid van een baby

6 Reacties

1. Maaike Zijlstra

Ik zou heel graag de patronen willen hebben, zodat ik aan de slag kan!
    Waar kan ik deze vinden?

Met vriendelijke groet,

Maaike Zijlstra

2. Marian

Ik wil graag meemaken, maar kan het patroon niet vinden

3. Jolien

Ik zou ook graag het patroon willen.

4. Lia Oosterbosh

Ik zag volgen mij pas een bericht voorbijkomen van gehaakte konijntjes. Je haakt dan twee dezelfde en 1 gaat met de ouders mee naar huis en 1 met het overleden kindje in de kist. Vind dit ook een fantastische gebaar. Ze zagen eruit als de minikonijntjes van Stip en Haak. Kreeg toen dit adres van stichting Still. Dus bij deze wilde ik vragen of ik dit nog kan meehaken

5. Corry van Ingen

Goedenavond
    Ik ben helemaal stil door deze
    stichting.
    Mijn man is net overleden.
    Ik wil heel graag haken voor de stichting.
    Heb het patroontje en ga aan de slag.Groetjes Corry