Help jij mee? Collectanten gezocht voor Stichting Phéron

18 juni 2018

Collecte Stichting Phéron

Afgelopen jaar overleden voor, tijdens of na de bevalling, gemiddeld 5 baby’s per dag in Nederland. Stichting Phéron wil deze ouders steun bieden onder andere doormiddel van de Phéron Memory Box.

De box bevat herinnerings en -troost items om ouders direct te kunnen steunen vlak na het overlijden. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een kleiset voor handafdrukjes, een bewaardoosje en een knuffeltje. In een periode van (onverwachts) verlies en afscheid nemen zijn juist deze hulpmiddelen van belang in een later stadium. Momenteel worden de boxen via de ziekenhuizen uitgegeven.

WIj hebben jullie hulp heel hard nodig om zoveel mogelijk ouders te helpen met deze vorm van nazorg! Jij kan meehelpen door te jaarlijks te collecteren in jouw buurt. Staat jouw gemeente er niet bij? Geef je dan alsnog op als vrijwilliger wij kijken dan graag of we in jouw regio ook kunnen starten.

Voorlopig collecte rooster 2018

2 t/m 7 juli  | Gemeenten: Súdwest-Fryslân, Littenseradiel, Heerenveen, De Friese Meren, De Waadhoeke,Tubbergen, Leeuwarden, Smallingerland, Marum en Tholen

14 t/m 20 oktober | Gemeenten: Ferweradiel (Hallum), Breda, Meijerstad

21 t/m 27 oktober | Gemeenten: Harderwijk, Oldebroek